Rząd południowokoreański dokonał wstępnego przeglądu polityki bezpieczeństwa branży lotniczej. W efekcie wprowadzone zostaną zmiany związane z awaryjnymi lądowaniami. Z terenów pobliskich drogom startowym usunięte zostaną „niebezpieczne konstrukcje”, takie jak betonowe ogrodzenia.
29 grudnia 2024 roku doszło do katastrofy lotniczej w Muan w Korei Południowej. Boeing 737-800 wykonywał awaryjne lądowanie bez wysuniętego podwozia, lecz procedura nie zakończyła się pomyślnie, gdyż samolot nie zdołał wyhamować, czego skutkiem było uderzenie w betonowe ogrodzenie.
Śmierć poniosło 179 osób, a efektem tragedii są masowe anulacje rezerwacji na przyszłe loty Jeju Air,
redukcja oferowania przez niskokosztowego przewoźnika, dla którego bezpieczeństwo stało się ważniejsze niż krótkoterminowe zyski, jak i zmiany w ogólnokrajowej polityce bezpieczeństwa.
Ministerstwo Gruntów, Infrastruktury i Transportu Korei Południowej dokonało wstępnego audytu regulaminów procedur awaryjnych, czego efektem jest wykrycie niebezpiecznych konstrukcji w pobliżu dróg startowych w siedmiu portach lotniczych. Takowe elementy wykryto w Muan, jak i m.in. Czedżu. W związku z tym południowokoreańskie władze nadały priorytet zmianom procedur i infrastruktur lotniskowych.
Audyt, którego postawą były wskazania przyrządów ILS, wykazał, że konieczny jest demontaż betonowych ogrodzeń/nasypów na końcu dróg startowych. Konstrukcje betonowe zostaną umieszczone pod ziemią albo zostaną wykonane z lekkich materiałów. Urzędnicy dążą do uproszczenia konkretnych przepisów, aby zapewnić zakończenie dostosowań w zakresie bezpieczeństwa w pierwszej połowie 2025 r. i nie później niż do końca roku. Resort nakazał także wydłużenie dróg startowych w portach, gdzie tzw. obszar bezpieczeństwa jest krótszy niż 240 metrów.